RobotWise lanceert workshops voor docenten in primair en voortgezet onderwijs

ongeveer 2 maanden geleden gepubliceerd

Het Nederlandse EdTech-bedrijf RobotWise breidt haar dienstenaanbod uit met ervaringsgerichte workshops voor onderwijsprofessionals in het primair en voortgezet onderwijs. Door middel van deze workshops kunnen docenten leren hoe ze robots kunnen integreren in hun curriculum. De nieuwe workshops worden gepresenteerd tijdens de IPON 2024, de grootste onderwijsinnovatie & ICT vakbeurs van de Benelux.

Ervaringsgerichte workshops met robots

RobotWise is gespecialiseerd in ervaringsgerichte educatieve lesprogramma’s met sociale robots. Met de nieuwe workshops kunnen docenten ontdekken hoe ze verschillende leerdoelen kunnen koppelen aan het onderzoekend leren met robots. Tijdens de workshops gaan docenten zelf aan de slag met de robots, waardoor ze ervaren hoe het werken met robots de intrinsieke motivatie van leerlingen kan stimuleren.

Positieve impact op leerlingen en docenten

Volgens Tamar Neter, oprichter van RobotWise, heeft ervaringsgericht leren en sociale interactie met robots een positieve impact op zowel de leerling als de docent. De workshops helpen docenten om de mogelijkheden van robots te ontdekken en te integreren in hun curriculum. Het inzetten van robots kan volgens Neter tijdbesparend zijn in plaats van tijdrovend.

Online lessenbibliotheek

Naast de nieuwe workshops biedt RobotWise ook ‘teach-de-teacher’ trainingen aan waarbij docenten leren om robots te integreren in hun curriculum. Daarnaast werkt RobotWise aan een persoonlijke online lessenbibliotheek voor scholen en leerlingen. Hiermee kan elke docent of leerkracht een eigen RobotWise bibliotheek vullen met kant-en-klare lessen en video’s die aansluiten bij hun vakgebied of les.

Over RobotWise: RobotWise ontwikkelt ervaringsgerichte les- en trainingsprogramma’s met behulp van sociale educatieve robots voor alle onderwijsniveaus, bedrijven en jeugdzorginstellingen. De organisatie streeft naar talentontwikkeling, met robots als hulpmiddel, gericht op de ontwikkeling van sociale en (meta)cognitieve vaardigheden.

Related news