Overbelaste servers zet online reputatie op het spel
Black Friday is inmiddels een begrip in Nederland en zal dit jaar qua transacties en omzet alleen maar verder doorgroeien. Black Friday zal door ondernemers meer en meer tactisch worden benaderd. Naast sales staat ook de groei van nieuwe klanten centraal. “Online ondernemers die maximaal willen profiteren van Black Friday 2019 moeten nu al starten met de voorbereidingen.
Consumenten beginnen steeds eerder te zoeken naar de beste Black Friday-deals. Productkeuze, prijsstellingen en online marketing zijn daarbij belangrijke aspecten. Alles draait om een perfecte match en performance. Ook een stabiele en schaalbare hosting past daarbij. Veel online consumenten krijgen jaarlijks te horen dat door overbelaste servers de webshop niet optimaal functioneerde. Dit kost online ondernemers niet alleen direct omzet maar ze zetten ook hun online reputatie op het spel.
Trage hosting kan echt voorkomen worden, wij hosten tientallen webshops in ons eigen serverpark en zijn altijd persoonlijk bereikbaar voor onze klanten. Dat werkt prettig voor beide partijen. Zeker in situaties die spannend kunnen worden. Tel daar de koopbereidheid van de online consument bij op: in drie jaar tijd is het aantal zoekopdrachten op ‘Black Friday’ toegenomen van 250.000 naar 1 miljoen. Om hiervan te profiteren is een goede voorbereiding een must, ook voor de lange termijn.” Cacholong stelt een gratis whitepaper beschikbaar waarin naast een inhoudelijke case en relevante tips ook een stappenplan is opgenomen. Fajah Lourens - bekend van o.a. TV én succesvol online onderneemster - deelt met twee toonaangevende e-commercespecialisten haar sales-visie op Black Friday.