Open brief wethouders aan partijgenoten in kabinet om problemen bij Wmo en Jeugdzorg

Normal tweedehands kleding booming onder jongeren 3
276 wethouders die lid zijn van coalitiepartijen CDA, VVD, CU en D66 vragen hun partijgenoten in het kabinet om 'de handschoen op te pakken en ons voldoende, structurele middelen te geven om onze inwoners te helpen.' Door de tekorten in de jeugdzorg en GGZ is een 'onverantwoorde' situatie ontstaan.
De wethouders sluiten zich hiermee aan bij de oproep die de VNG vorige week deed: 'Wij scharen ons daarom volledig achter de open brief van de VNG over de jeugdzorg en de GGZ die vorige week in de media verscheen. Een ongekend signaal vanuit bittere noodzaak.

Wij maken ons als wethouders van grote en kleine gemeenten uit heel Nederland enorme zorgen over de financiële tekorten.

Rek is eruit voor gemeenten

'De rek is eruit. Hoewel we ons tot het uiterste willen inzetten voor de kinderen en jongeren in onze steden en dorpen naderen wij de grens van het mogelijke. En u heeft daar een beslissende rol in. Als het budget voor jeugdzorg niet voldoende en structureel wordt aangevuld vanuit het Rijk, plaatst u ons voor het onmogelijke', schrijven de wethouders in de brief.

Oproep aan kabinet

'Wij willen niet dat de mensen die wat extra hulp nodig hebben in de kou gezet worden. Samen met het Rijk willen wij flinke stappen zetten in het verbeteren van ons jeugdzorgstelsel.

Wij vragen u, onze partijgenoten in het kabinet en de coalitie de handschoen op te pakken en ons voldoende, structurele middelen te geven om onze inwoners te helpen.

Weersverwachting
Weeronline.nl - Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer
Meld je aan voor de nieuwsbrief